Bu Blogda Ara

Perşembe, Ocak 10, 2013

NOS NEDİR?



NOS özellikle Amerikan arabaları için hazırlanmış bir sistem değildir. Sadece Amerika 
modifiye işinde daha istekli olduğundan kullanılan sistemlerin dağılımı daha geniştir. Uçaklarda, motorsikletlerde ve marine?de de kullanılmaktadır. 

Herhangi bir otomobilde motorunun bileşenleri sahip olduğu güçten daha fazlasını üretebilir veya kaldırabilir. Fakat imalatçı firmalar otomobilin her şartta aynı performansı verebilmesi veya yakıt ekonomisinin düşük seviyede tutalabilmesi için ortalama bir beygir gücü ile üretim yaparlar. Aslında motora eksantrik ve manifold ile daha fazla hava girişi ile birlikte pistonda kompresyon artışı, ve ihtiyaç kadar yakıt sağlanırsa d

aha fazla beygir gücü üretilebilir.
Nos sadece istenildiği an güç üretebilen bir sistemdir. Daha fazla verilen benzinin aynı zaman dilimi içerisinde yakılmasıyla ortaya çıkan bir güçtür. 

Peki, fazladan verilen benzinin yakılmasındaki patlama motorun bileşenlerine zarar vermiyormu? Tabii ki hayır. Doğru kit ve doğru ölçekli jetlemelerle sonuç zararsız bir güç artırımıdır. NOS ile:
1400 cc.'de: 60 HP 
1600 cc.'de: 75 HP 
1800-2000 cc.'de: 100 HP 
2500 cc.'de: 125 HP 
3000 cc.'de: 140 HP 

güç almak mümkündür.



Genelde kitler karakteristik olarak aynıdır. Tek fark, NOS ve benzin püskürtme memelerinin delik çapı farklıdır (jetleme). NOS kullanımı motora ekstra bir yüklemedir, dolayısıyla bu yükü sağlıklı bir şekilde yüklemeniz için kullanım süresi 20 saniye gibi bir süreyle kısıtlı tutulmuştur. Zaten bizim anlayışımızda daha fazlası yarış aplikasyonu için gereksizdir. Pistonlar ve segmanlarınız performans tipli olarak üretilmiş "forged" tabir edilen pistonlardan olursa daha fazla hp yükleyebilirsiniz, ama zamanı uzatamazsınız. Kısaca, size 50 kg'lık ağır bir malzemeyi 10 metre taşıtabiliriz, ama 100 metrede yorulursunuz. İsterseniz aralıklı şekilde 15 saniye basıp 15 saniye bırakıp sonra tekrar basabilirsiniz. Motorda aşınma yapmaz ve kesinlikle bazı parçaların değişimine de gerek yoktur. 

NOS yapmış olduğunuz her türlü modifikasyonun üzerine +HP vereceğinden, yapılan modifikasyonlarla etkileşimi yoktur. Motor ömrü yapılacak devir sayısı ile orantılıdır. Dolayısıyla motorunuzun ömrü örneğin 200 milyon devir ise, NOS bunu hiç bir zaman azaltmaz veya eksiltmez, sadece bu ömrü daha çabuk tamamlamanızı sağlar. Bugüne kadar ki yapılan uygulamalarda motor ömrü veya aşınması ile bir şikayet mevcut değildir. 


Bazı detonasyon problemleri sadece yüksek oranlı NOS uygulamalarında ( 300 HP üzeri ) kullanım bilinçsizliğinden dolayı yaşanmıştır. Mesela, 2000 cc.lik 50,000 Km.?deki motora 100 hp'lik bir güç yüklerseniz sorun yok. Motorunuz bunu rahat rahat kaldırır. "Peki 150 hp?yi de kullanabilirmiyim?" derseniz emniyet sınırını ihlal edersiniz. Motor içindeki patlamanın yaratacağı etki pistonunuzu yoracaktır, bu sebeple forged (Dövme Aluminyumdan) piston takılması gereklidir. 200 hp için yine forged çelik piston kolu ilavesi, 250 hp. için ise forged (Dövme) çelik krank kullanılacaktır. Tabii bunlara ilaveten 4 silindirli bir motorda 100 hp. üzerindeki sistemler profesyonel kullanım ve modifiyeli ateşleme kitleri gerektirir (ateşlemede avans rotar ile oynanması gerekir) ? 150 hp yi geçen sistemlerde Nos?un her 50 hp'si için 2 derece rotara alınması gerekir. Tabii motorun da az kullanılmış ve yeni olması da sağlamlığı daha fazla garanti eder. Demek ki bazı arkadaşlar bu bilgilerden noksan ve habersiz uygulama yapmışlarsa, bunların motoru bırakın aşınmayı dağılmıştır. 

Halk arasında nereden çıktığı bilinmeyen yanlış bir kanı ise ? Nos motoru bitiriyor, ömrünü azaltıyor, acaip bir şekilde parça aşındırıyor vs? . Motor ömrü, dakikadaki devir sayısı ile ölçülürse 5 milyon devir çevirdiğinde bitecekse Nos bunu hiçbir zaman 1 devir bile indirmez. Sadece o devir sayısını daha çabuk yakalamanızı sağlar, 20'şer saniyelerden hesaplarsanız en fazla motor ömründe 1 hafta oynatabilir, bu sayıda gülünçtür. Çok tehlikeli ve zararlı olan dinamit pek çok insanı öldürmüş ve zarar vermiştir ve hala kullanılmaktadır ama bilinçli olarak kulanıldığında zararı değil yararı vardır. Aynı prensip Nos için de geçerlidir. 




Nosun otomobilinize takılması yarım gündür. Her türlü garantisi mevcuttur. Kesinlikle doğru kullanımında bir zararı yoktur. Genellikle en fazla 20 saniye kullanılabilir yarış modlu bir sistemdir. Hayatınızda alacağınız en güvenli ve ucuz sistemdir. Bir tüp 20?lik atışlarla 15 kere kullanılabilir. Biten tüpler Habaş, Messerali Gaz, Karboğaz gibi sanayi gaz doldurma tesislerinde doldurtulabilir. NOS kitlerinin ikinci eli yok ve bazı arkadaşlarımızın otomobillerini satmalarından veya değiştirmelerinden dolayı açığa çıkan bir NOS kitide bilgimiz dahilinde değildir

Hiç yorum yok: