Drag yarışı aynı motor gücüne sahip iki aracın 400 metrelik düz bir yola yanyana
kalkmasına drag yarışı denir, kökeni Amerikaya dayanır ve son zamanlarda
ülkemizdede oldukça yaygınlaşmıştır.
Drag yarışı kategorileri 5 sınıfa ayrılır, bunlar stok araçlar yani motorunda herhangi bir
modifiye bulunmayan araçlardır,
İkincisi atmosferik motor olup motorunda hafif modifiye bulunan araçlardır, bu araçlara
egsoz sistemi, dereceli egzantrik, açık hava filtresi tarzında ufak değişiklikler yapılarak
yarışa çıkılır,
Üçüncü ise motorunda turbo bulunan araçlardır, bu araçlarda turbo basıncı belli bir
orana kadar getirtilip üzerine çıkılmasına izin verilmez, araçların durumuna görede
değişir bu.. Turbo basıncına müdahale edilmiyorsa aracın motor gücüne sınırlama
getirilir. 350 400hp arası araçlar bu kategoride yarışabilir.
Dördüncü kategoride aşırı beslemeli araçlar bulunur. Bu araçlarda motor gücüne
sınırlama koyulmaz, motoruna NOS (nitrous oxide system) bağlanarak artı olarak
100hp daha güç kazandırılır. Bu araçlar genellikle motoru baştan aşağıya elden geçirilir.
Motor pistonları çelik olanlarla değiştirilir, silindir hacimleri arttılır, krank mili daha
hafifiyle değiştirilir ve bu sayede yüksek motor gücüne dayanabilir hale gelir.
Son kategoride ise özel yapım araçlar vardır, bu araçların motor güçleri 800 ila 2000hp
arasında değişir, arka lastikleri yaklaşık bir buçuk metre boyundadır, aracın uzunluğu
yaklaşık altı metredir. Uzun olmasının nedeni yüksek motor gücüyle kalkış yapıldığında
aracın önünün kalkmasını önlemektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder