Bu Blogda Ara

Perşembe, Ocak 10, 2013

HEADERS NEDİR?



Fiyatı birazcık yüksek olmakla birlikte yine de hava filtresinden sonra yapılabilecek 


uygun modifiyelerden biridir. 

Olayın Mantığı


Egzoz sistemi modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarundan çıkan atık gazların 


dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve

 susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını

 sağlamaktır. 

Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan 


seslerini susturmak için yapılmışlardır. Ama bu susturma işlemi sırasında da egzoz

 gazlarının çıkışýnı zorlaştırırlar ve bu da arabanın performansının 

olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu olayda, modifiyeciler için

 performans tipi egzoz susturucularu üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla 

kesmezler, gaza bastuğınızda baya bir bağırurlar, ama aynu şekilde motordan çukan 

gazun da dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses de çok 

sportif bir sestir. Malum yarış motorsikletlerinin çıkardığı seslere benzer sesleri.


Olayın uygulaması


Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik 


konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve 

arka susturucu olarak adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu 

değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya nazaran daha 

yüksekperformans artışı sağlarlar. 

Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu

 uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla değiştirilmesi,

 egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya

 da performans tipi katalitik konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en

 sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır. Fakat

 bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için genelde en son olarak 

uygulanır.


Avantajları, dezavantajları


Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı, kimisinin ise

 hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu markalarına göre 

değişebilmektedir. Supersprint susturucularının onaylı olduğu ve az ses çıkardığı 

bilinmekle beraber, Remus susturucularının da daha fazla performans verdiği fakat

 yüksek sesinden dolayı başınıza polisleri topladığı bilinmektedir. Onun için 

Supersprint'in onaylı susturucularını tavsiye etmekteyiz
.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek.


 Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek 

devirlerde (4000 ve üstü) %10'lara kadar varan farkedilir bir artış yaşanmasına rağmen, 

düşük devirlerde de (3000 ve alt&yacute bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu

 modifiye sistemini ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız 

mantıklıolur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda beklediğiniz etkiyi bu 

sistemden göremezsiniz... Düşük devirli kullanımlar için en uygun modifiye Chip

 Tuning'dir.




Hiç yorum yok: