Öncelikle son yıllarda neredeyse her beş arabadan birinde kullanılmaya başlayan açık hava filtreleri hakkında birçoğumuz bir şeyler duymuşuzdur. Ama asıl olan bunun avantajları dışında birçok dezavantajının da bulunmasıdır.
Aslında çoğu araçta performansı arttırdığı düşünülerek yapılan bir uygulamadır ancak açık tip hava filtreleri çalışma prensibi gereği motora daha çok hava emilimi sağlayarak yakıtın yakılmasında maksimum oranda oksijenkullanılmasını sağlar bu en temel çalışma prensibidir. Anlık emilen hava soğuk bir şekilde motora ve ardından silindirlere çekilir tıpkı kömürü yellediğimizde nasıl kor haline geliyorsa yakıtın da maksimum oksijenle ateşlenmesini sağlar böylece silindirlerdeki yanma maksimuma ulaşır, performansa da 3- 5 bg kadar bir güce kadar etki eder. Aracın motorsesini değiştiren de budur kimileri için bu ses çok cezbedici olsa da bazıları için uğultudan başka bir değer görmemektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder